Consulta la informació relacionada amb els continguts i el sistema d'avaluació del Màster en Gestió Esportiva.
El Màster en Gestió Esportiva utilitza les metodologies docents més adequades per a cada assignatura amb l'objectiu que l'estudiantat pugui aconseguir els resultats d'aprenentatge esperats.
A continuació, es detallen algunes de les activitats i metodologies docents més rellevants:
Activitats online asincròniques: lectura de documents, visionat de presentacions i/o videos, treball escrit. Permeten el treball de forma autònoma i la conciliació amb la vida personal, laboral, i acadèmica. Des d'un punt de vista acadèmic permeten establir les bases teòriques per al posterior treball aplicat. Es vinculen amb els resultats d'aprenentatge de matèria de coneixement (RAM 4, 7, 9, 16, 17, 18 i 19).
Activitats online sincròniques: classes magistrals, resolució de dubtes, tutorització individualitzada. Permeten la interacció directa amb el professorat. Això permet focalitzar els resultats d'aprenentatge de matèria de coneixement (RAM 4, 7, 9, 16, 17, 18 i 19) i d'habilitat (RAM 1, 2, 14 i 22).
Activitats presencials: treball col.laboratiu i/o en grup, resolució de casos, debat dirigit, estudi de casos, simulació i rol playing. Fomenten la interacció entre l'estudiantat i estan canalitzades a la resolució de situacions concretes. Destaquem dues activitats presencials que tindran un especial interès en matèries concretes:
- El rol playing serà bàsic en la matèria de "Fonaments de la gestió esportiva", la unitat 4 "Ètica en la gestió esportiva".
- Les visites guiades. Serà l'activitat bàsica de les unitats didàctiques d' "Espais, equips i materials esportius" (matèria 3) i "Esport i turisme" (matèria 4).
S'aplica a aquestes dues unitats ja que es valora que l'estudiantat tingui la possibilitat de visitar, veure i tocar organitzaciones específiques. En aquestes visites es farà una xerrada amb les persones gestores de les organitzacions respectives perquè l'estudiantat pugui rebre de primera mà la informació del seu homòleg/homòloga.
Aquestes metodologies permeten focalitzar els resultats d'aprenentatge de matèria de competència (RAM 3, 6, 11, 12, 15, 23, 24 i 25).
Sens dubte, el Màster en Gestió Esportiva utilitza les més innovadores, però adequades, metodologies amb l'objectiu d'acompanyar l'estudiantat durant l'any de formació en l'àmbit de la gestió esportiva.
Avaluació matèries bàsques.
El Master en Gestió Esportiva es focalitza, d'una manera molt clara, en el fet que l'estudiantat adquireixi habilitats i competències per damunt de coneixement. D'aquesta manera, l'avaluació es focalitza en la participació (llistat de control i participació a classe) i l'elaboració de projectes aplicats a situacions reals (treball per part de l'estudiantat).
Les proves escrites apareixen a la matèria 2 (unitat d'economia i finances) per valorar competències de coneixement.
Les proves orals s'utilitzen en la matèria 3 (unitat d'habilitats específiques per a la gestió esportiva: parlar en públic).
Avaluació Pràctiques acadèmiques externes.
- Avaluació mentor/a del centre: (50%)
- Avaluació tutor/a del centre: (25%)
- Memòria pràctiques: (25%)
Avaluació treball de fi de Màster.
- Projecte escrit (TFM): (50%)
- Defensa oral davant tribunal: (50%)
Les pràctiques externes, assignatura 5 del pla docent, és la millor oportunitat perquè l'alumnat tingui contacte amb l'àmbit professional i que al seu torn serveixin per complementar la formació acadèmica. Creiem tant en ells que l'organització per fer les pràctiques és escollida per l'alumnat després d'una entrevista personalitzada amb aquest, perquè les pràctiques es puguin adaptar a les necessitats (motivacions, interessos, disponibilitat, etc.) de cada estudiant.
Les pràctiques externes tindran una durada mínima de 90 hores curriculars.
A continuació, recollim algunes de les organitzacions amb les quals hem col·laborat, segons el seu àmbit:
Àmbit de Polítiques esportives per a tothom:
- Ajuntaments (de tot Espanya i alguns de l'estranger)
- Consells esportius
- Diputacions
- Instituts esportius
Àmbit de Gestió d'instal·lacions esportives:
- Fundació Claror
- CN Picornell
- CN Barcelona
- DIR
- DuetSports Lleure esport
- SINTAGMIA
Àmbit d'Organització d'esdeveniments esportius:
- Euroliga
- ACB
- ASOBAL
- Jocs del Mediterrani: Tarragona 2018
- Volta Ciclista a Catalunya
- Trailwalker Intermon Oxfam
- Zurich Marató Barcelona
- Ironman BCN
- Ironman de Lanzarote
- DORNA
- Campionat d'Europa d'atletisme
- Campionat d'Europa de natació
Àmbit d'Esport i turisme:
- Unit Elements SL
- Divesports
- Turisme Andorra
Àmbit d'Assessoria esportiva:
- ITIK
- Tradesport Panell
- Atles Sport Consulting
- Valgo
Àmbit de Centres de recerca:
- GISEAFE
- Observatori Català de l'Esport
El Màster en Gestió Esportiva és un màster oficial de 60 crèdits ECTS (European Credit Transfer System) –realitzats en un curs acadèmic (modalitat full time) o dos (modalitat part time)–, dels quals 12 ECTS corresponen al Treball de Final de Màster (TFM).
El TFM té dues orientacions segons l'interès de l'alumnat:
- Professional, implica un TFM amb propostes d'intervenció concretes
- Investigador –amb l'objectiu de fer el doctorat– implica fer el TFM de recerca.
Cal destacar que, segons la normativa vigent, totes dues orientacions donen accés al doctorat. El TFM i les pràctiques externes (PE) són molt importants per a la formació de l'alumnat.
Aquí trobaràs tota la normativa de l'Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya (INEFC) i de la Universitat de Lleida (UdL) per al Màster en Gestió Esportiva.
L'alumnat del Màster en Gestió Esportiva pot complementar la formació mitjançant la participació en l'organització de diferents esdeveniments esportius:
- Copa del Món - Trofeu Ciutat de Barcelona d'Esgrima
- Barcelona Spain Masters Badminton
i altres activitats de formació que organitza o en què col·labora l'INEFC:
- Jornades Científiques
- Fira Occusport
- Sport Bussiness Symposium
- Jornada de Dret Esportiu