1. Presentació de sol·licituds
La preinscripció podrà realitzar-se de tot l'estudi del màster o bé dels diferents mòduls que ho integren.
La preinscripció es formalitzarà via web. L'estudiant haurà d'emplenar la sol·licitud de preinscripció i l'enviarà en format paper i signada a la secretària del centre corresponent en el termini de 10 dies a explicar des del dia en què va realitzar la preinscripció per web, adjuntant la documentació corresponent segons la via d'accés.
Excepcionalment, i sempre que l'oferta de places sigui superior a la demanda, l'òrgan responsable del POP podrà acceptar amb caràcter condicional, estudiants que no estiguin en possessió de tota la documentació requerida, o que estigui incompleta, o d'estudiants que no reunint els requisits d'accés es prevegi que els tinguin en el termini establert per formalitzar la matrícula.
2. Nombre de places del màster i criteris de selecció
L'accés a cada màster ve determinat pel nombre de places que concorde el Consell de Govern de la Universitat.
La Comissió d'Estudis del màster establirà els criteris de selecció que consideri oportuns per a un seguiment posterior del programa d'estudis i vetllarà perquè es compleixi.
3. Documents que cal presentar per realitzar la preinscripció
- Copia compulsada del DNI o passaport per als estrangers (actualitzada).
- Sol·licitud de preinscripció signada per la persona interessada (impressió des de la web).
- Còpia compulsada del títol universitari oficial que dóna accés al Màster. En el supòsit d’accés per la via 3 (titulació no homologada amb nivell de formació equivalent al títol de grau), serà necessari tenir en compte que al moment de formalitzar la matrícula s’ha de presentar un document emès per la Universitat d’obtenció del títol d’accés o per l’autoritat competent del país que acrediti que el títol permet accedir a estudis de postgrau.
- Certificat de coneixements d’idiomes (Original o còpia compulsada).
- Certificat acadèmic oficial en el qual s’indiquin les qualificacions dels estudis realitzats i en el cas d’expedients acadèmics expedits a l’estranger, es farà constar l’escala numèrica d’aquestes qualificacions. Si els estudis s’han cursat a la Universitat de Lleida no serà necessari presentar aquest document ja que la Secretaria del centre adjuntarà a la sol·licitud la còpia compulsada de l’expedient acadèmic
- Documents específics de cada màster, si així s’ha fet constar en la informació del màster.
En el supòsit que l’estudiant vulgui sol·licitar el reconeixement de crèdits d’estudis ho ha de fer constar a l’apartat corresponent de la sol·licitud de preinscripció i haurà de presentar a més de la documentació anterior:
- El pla d’estudis o quadre de matèries expedit o publicat pel centre corresponent.
- Els documents que acreditin les competències i els continguts formatius realitzats o bé el programa de les assignatures aprovades.
4. Requisits dels documents expedits a l'estranger
Els documents expedits a l'estranger han de ser oficials, originals expedits per les autoritats competents, i han d'estar legalitzats per via diplomàtica. Aquest tràmit s'efectua necessàriament en cadascun dels organismes següents i per l'ordre que s'indica:
- Ministeri del país estranger del com depenguin les autoritats que ho expedeixen.
- Ministeri d'Assumptes Estrangers del país estranger.
- Representació diplomàtica o consular d'Espanya al país de procedència dels documents.
Tots els documents que s'expedeixin per les autoritats diplomàtiques o pels serveis consulars del país estranger a Espanya, han d'estar legalitzats pel Ministeri d'Assumptes Estrangers espanyol.
Per a la legalització dels documents procedents dels països que han subscrit el Conveni del Faig, de 5 d'octubre, els requisits establerts anteriorment es substitueixen per la postilla fixada en el mateix document per l'autoritat competent de l'estat en què se sol·liciti el document.
No s'exigeix la legalització de la documentació dels països que conformen la Unió Europea, sempre que no hi hagi dubtes sobre l'autenticitat i la legitimitat, ni sobre el seu caràcter oficial.
En el supòsit que aquests documents estiguin en un altre idioma, han d'anar acompanyats de la traducció oficial a l'espanyol. Aquesta traducció es podrà fer:
- Per qualsevol representació diplomàtica o consular d'Espanya a l'estranger.
- Per la representació diplomàtica o consular a Espanya del país del com és súbdita la persona sol·licitant.
- Per traductors jurats degudament autoritzats o inscrits.
Si el document original està inscrit en un alfabet diferent a l'occidental, es recomana que la corresponent traducció reculli la denominació del títol en el seu idioma original però transcrita a l'alfabet occidental, en lloc d'una traducció d'aquella denominació.
Els documents originals poden presentar-se juntament amb una fotocòpia, i seran retornats a les persones interessades una vegada realitzada la diligència d'autenticitat.
Si les fotocòpies les ha comparat i legalitzat la representació diplomàtica o consular d'Espanya al país de procedència del document, no fa falta presentar simultàniament l'original.
5. Resolució
La resolució correspon a l'òrgan responsable del programa oficial de postgrau (POP).
El coordinador de l'òrgan responsable signarà la resolució, d'acord amb el model establert, i enviarà una còpia al vicerectorat de Docència. En la resolució es farà constar:
- els estudiants admesos.
- els estudiants admesos condicionalment*.
- els estudiants exclosos**.
- els estudiants en llista d'espera.
(* /** S'han de fer constar els motius).
L'òrgan responsable publicarà la resolució signada en el tauler d'anuncis del centre que realitza la matrícula i a la pàgina web del màster. En la publicació s'indicarà el DNI dels estudiants o passaport per als estrangers, els motius en els supòsits dels estudiants exclosos o condicionals i els recursos que poden interposar els interessats.
En el cas de no estar d'acord amb la resolució, les persones interessades podran presentar recurs d'alçada davant de la Comissió d'Estudis Oficials de Postgrau, la qual esgota la via administrativa.
6. Reserva de plaça
Es podrà sol·licitar per motius de caràcter excepcional, prèvia justificació en el termini establert per a la realització de la matrícula.
L'adreça del màster resoldrà les sol·licituds.
Les places reservades no es descomptaran de l'oferta de places de l'any acadèmic següent.