Què és el Pla d’Acció Tutorial?
Un programa o pla d'acció tutorial es pot definir com un procés orientador que desenvolupen de manera conjunta professor i estudiant, en aspectes acadèmics i professionals, amb la finalitat d'establir un programa de treball que afavoreixi la confecció i el disseny de la trajectòria més adequada a la carrera universitària escollida.
Orientarà l'estudiant perquè arribi a ser un/a aprenent autònom/a, competent i crític/a en el seu lloc de treball.
Objectius del Pla d'Acció Tutorial
Objectius generals
- Conjuntar accions amb la Unitat d'Orientació Universitària de l'ICE.
- Organitzar les accions d'acollida dels nous alumnes.
- Coordinar les accions d'orientació acadèmica.
- Coordinar les acciones d'orientació personal.
- Coordinar les accions d'orientació professional.
- Facilitar l'organització acadèmica institucional.
Objectius específics pels alumnes del Màster
- Conèixer els serveis generals de la Universitat i els propis de l'INEFC.
- Conèixer l'estructura dels estudis de postgrau que s'estan cursant.
- Conèixer els serveis d'informació i d'orientació universitària.
- Familiarització amb el campus virtual i les eines de comunicació web.
- Relacionar-se i col·laborar amb les activitats amb els nous companys d'universitat.
Sessions d'acollida i tutorització
La primera setmana de l'inici del Màster des de l'àrea del PAT amb la col·laboració de l'Àrea de Projecció Social i de Gestió Acadèmica han preparat, per als alumnes del Màster, una sèrie d'activitats:
- Acte inaugural del Màster que consta de la presentació del Màster i del professorat, així com la lliçó inaugural a càrrec d'un professional de prestigi reconegut prestigi (activitat oberta a la comunitat universitària).
- Orientació acadèmica: informació sobre l'estructura del Màster, avaluació, Treball Final del Màster, horaris, Pràcticum, etc.
- Taller de familiarització amb el campus virtual amb una sessió pràctica d'introducció a les eines informàtiques que ofereix el campus virtual: actualització del perfil, eines de comunicació, consulta d'arxius, realització de tasques d'ensenyament-aprenentatge, participació en fòrums i altres eines relacionades amb les TIC.
Tutorització
La petició de les tutories per part dels alumnes es pot fer a través del campus virtual o de manera presencial.
A cada alumne del Màster se li assigna un tutor per fer el Treball de Final de Màster i aquest fa les funcions d’orientador des del punt de vista acadèmic i professional.